lauantai 13. kesäkuuta 2015

Tätäkö tää nyt on?!

Mulla on ollut ihan kauhee olo. Melkein koko ajan. En mä tajunnut että nää raskausoireet alkaa näin voimakkaina jo näin alussa. Ja tänkö pitäis kestää sit koko kesän jos sinne 12 raskausviikolle asti huonovointisuus enimmäkseen jatkuu? Et hyviä lomia mulle vaan!

Yks päivä tällä viikolla olo oli tosi kuumeinen, joka paikkaa särki ja oli huono olo. Enkä tietysti viittiny napsia kauheasti lääkkeitä. Onneks kuumeisuus helpotti, eikä nyt oo ollu niin pahana uudestaan..

Paha olo mulla on lähes koko ajan. Nukkuminen helpottaa! Mut ei sitä voi koko päivää tehdä.. Tosin tänään oli vasta eka kerta kun oikeesti oksensin ja sekin johtu enemmän ehkä kyykky asennosta, kun maha meni kasaan. Eikä oksu oikeestaan oo ollu ees lähellä muutoin. Et uskon päässeeni sen suhteen kuitenkin aika helpolla. Mut ei tää vaan tunnu kovin helpolta.. Mitään ei tekis mieli syödä, kun on vaan paha olo, ja välillä ruoka auttaa asiaan, mut välillä ei oo mitään vaikutusta. Onneks en oo töissä nyt.

Varmaan sit yhteisvaikutuksena tästä olosta ja siitä että olen nyt yksin kotona päivät pitkät, eikä olla muille kuin yksille kavereille kerrottu, niin en voi ees soittaa esim äidille, et mitä täs tilanteessa pitäisi tehdä tai mennä hakemaan sympatioita tai lähteä kaupungille hengailemaan, kun ei tiedä milloin paha olo yllättää. Niin yhteisvaikutuksena mulla on ollut aika masentunut fiilis. Noin, sanoin sen. Ja tätä fiilistä lisää se, et mietin mikä mussa on vialla, kun tän pitäis olla mun elämän onnellisinta aikaa! Monessa paikassa puhutaan raskauden jälkeisestä masennuksesta, mut entäs raskaudenaikainen? Vai helpottaako tää kun pahin ällötysolo menee ohi ja pääsee oikeesti nauttimaan raskaudesta? Ja ehkä muiden tarinoihin verrattuna tää olo nyt ihan kauheen paha oo, mut koitan silti vaan selviytyä päivä kerrallaan.

3 kommenttia:

  1. Samaa turhaumaa mullakin oli viikonloppuna, tai oikeastaan koko viikon ollut. Mies oli työreissulla, joten olin yksin kotona ja tosiaan, kun vain niin harva tietää vielä, niin ei oikein sympatioita heru :P Mulla ei vielä ole (kop, kop) huonovointisuutta ollut, hetkellisiä ällötyksiä kuitenkin. Mutta hei tsemppiä meille, kyllä se onnellisuuden hehku tästä varmasti vielä alkaa!! :)

    nim. Melkein samoilla viikoilla

    VastaaPoista
  2. Niinpä, on muutkin tästä selvinnyt, :D eiköhän mekin!

    VastaaPoista
  3. Ihan normaalilta kuulostaa. Vinkiksi vaan että olo on helpompi yleensä kun lähtee liikkeelle, vaikka ei kiinnostaiskaan. Kotona kun on niin erilailla keskittyy omaan oloonsa. Kyllä se ajallaan helpottaa. Ite oon molemmissa raskauksissa oksennellu yli 20 viikolle, mutta se on onneksi aika harvinaista! :)

    VastaaPoista